DutchCowboys

Van blog naar online magazine

Henk de Hooge startte in 2004 met een persoonlijke blog over interactieve marketing. Hij kon vrij snel rekenen op een sterk team dat toegankelijke content produceerde over tech-topics. Zo groeide deze blog uit tot een populair online magazine met bijhorende webstore, vacaturesite, thematische subsites… Wanneer deze niet levensvatbaar blijken, wordt op een flexibele manier teruggeschakeld. Agile, zo heet deze wendbare manier van ondernemen.

 

DutchCowboys maakt ondertussen deel uit van een online uitgeverij. Dankzij de vlotte pen van de gast- en vaste bloggers, geniet je als bezoeker van een continu aanbod aan artikelen over trendy onderwerpen. Alles wordt daarbij thematisch onderverdeeld in channels, aangeboden vanop op een professioneel platform. Online marketing duikt nog steeds op als thema. Vandaag komen spraakmakende items die met een technologische lifestyle te maken hebben steeds meer op de voorgrond.

 

blog dutchcowboys
schermafbeelding www.dutchcowboys.nl op 5 februari 2018

 

Deze professionele site maakt gebruik van een CMS dat ontwikkeld werd op basis van Symfony, een open-source framework voor high-end toepassingen. Het systeem kenmerkt zich doordat het vlot meedere sites laat uitrollen en beheren. Dit flexibele systeem leent zich tevens tot de setup die noodzakelijk is om een redactioneel team effectief en efficiënt te laten samenwerken.

 

DutchCowboys' businessmodel steunt hoofdzakelijk op advertentie-inkomsten. Dat is niet altijd even makkelijk, zoals de nieuwjaarswensen van 2014 lieten verstaan. Hier en daar publiceert de site ook een aantal betaalde links die in deze hoedanigheid niet duidelijk aangeduid werden. Via verkorte URL's (daarmee kun je als publisher nagaan hoeveel keer er op een bepaalde link geklikt werd) komen bezoekers op de site van een merk terecht. In de adresbalk van je browser verschijnt dan de URL met toegevoegde parameters. Die geven de adverteerder inzicht in de traffic die van een bepaalde site komt. Dat niet helder over deze vorm van native advertising gecommuniceerd wordt, is jammer. Het doet afbreuk aan het vertrouwen dat lezers verwachten bij bekende online publicaties.

 


Gelogd op

9 februari 2018




Blogger

Henk de Hooge e.a.



Sinds

2004




Extra

Reacties

Nieuwsbrief

Gastbloggers

Influencer

Affiliate

Bannering

Shop