Bizcover

Bouwen op contentmarketing

BNP Paribas Fortis wil sterke relaties opbouwen met ondernemers. Bizcover is een online kanaal dat hiertoe bijdraagt. De businessblog van deze bank wil een community aanbieden voor ondernemers. Bloggers die iets te vertellen hebben aan deze doelgroep, kunnen hier hun verhaal kwijt. Content wordt ook nog eens gepushed via gevestigde media, waardoor het bereik vergroot.

 

Dit platform ondersteunt op een doortastende manier de strategische insteek van BNP Paribas Fortis, met een uitgelezen customer intimacy positionering in de bancaire markt.

 

blog bizcover
schermafbeelding bizcover.bnpparibasfortis.be op 12 januari 2018

 

Bizcover draait op Sitefinity, een professioneel platform voor contentmarketing. Het systeem is professioneel geconfigureerd en heeft een gebruiksvriendelijke interface. Een Google Speedtest levert een goede score op voor mobiele surfers. Dat desktopgebruikers iets minder vlot bediend worden, voelt logisch aan. Ik kan me inleven in zo'n keuze vanuit m'n eigen ervaring. Dit type content consulteer ikzelf ook vanop een mobiel toestel, tijdens een verloren moment.

 

M'n advies aan concurrerende bankiers is om BNP Paribas Forits in de gaten te houden. Daar zijn mensen bezig die goed weten wat ze doen en gaandeweg voorsprong opbouwen in een markt die een uitdagende toekomst tegemoet gaat.

 

Ook dat nog: het platform staat geen onsite reacties toe. Op dergelijke sites trek je de doos van Pandora open, wanneer je zoiets zomaar inbouwt. Dit is dan ook de juiste keuze.

 


Gelogd op

14 januari 2018




Bloggers

Expert-gastbloggers



Sinds

2015



Social media



Extra

Nieuwsbrief

Gastbloggers